Bizi Takip Edin

ASYA

Çinli ve Koreli şirketler ABD’nin elektrikli araç yasasını aşındırarak birlikte çalışıyor

Yayınlanma

Seul’u ABD pazarına açılan bir kapı olarak kullanmak isteyen Çinli firmalar, Güney Kore’nin pil endüstrisine yatırım yapmak için sıraya giriyorlar. Bu da, Biden yönetiminin Çin’in elektrikli otomobil tedarik zincirine katılımını sınırlama çabalarını baltalıyor.

Bloomberg’in haberine göre, son dört ayda Çinli şirketler ve Koreli ortakları, Kore’de beş yeni pil fabrikasına yaklaşık 5.1 trilyon won (4 milyar $) yatırım yaptıklarını duyurdu. Saemangeum Kalkınma ve Yatırım Dairesi yetkilileri, Çinli yerel yönetimlerin daha fazla proje için görüşmelerde bulunduğunu söyledi.

Habere göre, Çinli ve Koreli firmalar, Güney Kore’de yapılan ve daha sonra ABD yapımı elektrikli arabalara takılan pillerin Biden’ın Enflasyonu Düşürme Yasası kapsamında vergi indirimlerine hak kazanacağını düşünerek, Seul’un ABD ile yaptığı serbest ticaret anlaşmasından yararlanmak istiyor.

Enflasyonu Düşürme Yasası’ndan faydalanma çabası

Lityum pil ve elektrot malzemeleri üretip ve satan Çinli Ningbo Ronbay New Energy Technology Co. geçen hafta, Kore’de yeni bir fabrika kurma onayı aldığını duyurdu.

Ronbay New Energy, “Şirketin Kore üssü tarafından üretilen ürün, Enflasyonu Düşürme Yasasındaki nitelikli kilit mineraller için ilgili gereklilikleri karşılıyor ve Avrupa ve ABD pazarlarına ihracat yaparken tarife politikalarından faydalanabiliyor” dedi.

Ronbay’ın Kore Şubesi Başkanı You Sang-yul, bir röportajda ayrıca, “Güney Kore’nin piller hakkında çok fazla yeteneği ve bilgisi var. Kore’yi seçmek, Enflasyonu Düşürme Yasası nedeniyle küresel stratejimizin bir parçası” açıklamasını yaptı.

Çinli firmalar, Kore’nin üç ana elektrikli araç hücresi üreticisi olan LG Energy Solution Ltd., Samsung SDI Co. ve SK On Co. için katotlar, anotlar ve öncüller üreterek küresel pil ve pil malzemeleri tedarik zincirine hükmediyor. Üçlü daha sonra General Motors Co., Tesla Inc. ve Volkswagen AG gibi elektrikli araç üreticilerine tedarik sağlıyor.

Biden yönetimi, tedarik zincirinde ABD’nin Çinli şirketlere olan bağımlılığını azaltmak için adımlar atsa da, otomobil üreticileri, ABD hükümetinin Çin yapımı bazı parçaların dahil edilmesine izin verme konusunda hoşgörülü olması için lobi yapıyor.

Biden yönetim şu anda Çin ve Rusya gibi herhangi bir “ilgili yabancı varlık”tan ne kadar içeriğe izin verileceğini düzenleyen kurallar hazırlıyor.

ABD Hazine Sözcüsü Ashley Schapitl, “Hem uluslararası hem de yerel tedarik zincirleriyle ilgili herhangi bir ulusal güvenlik endişesini değerlendirmeye ve bunlara yanıt vermeye devam edeceğiz” dedi.

‘Kore-Çin ortaklıklarını yasaklarlarsa, ABD asla elektrikli araç üretemeyecek’

Seul’deki Kore Pil Endüstrisi Derneği yetkilisi Lee Myung-kyu ise, “Çin ve Güney Kore olarak, birbirimize ihtiyacımız var” dedi.

Koreli üreticilerin, ABD’nin enflasyon yasası nedeniyle Çin’den katotlar ve öncüller gibi pil malzemeleri ithal etmenin riskli olduğunu düşündüğünü not eden Lee, “Bu hammaddelerin tamamı Güney Kore’de yapılırsa, bu, Kore’nin ülkede daha istikrarlı bir tedarik zincirine sahip olacağı anlamına gelir” yorumunu yaptı.

Ronbay New Energy’ye ek olarak, Güney Koreli elektrikli otomobil bataryası üreticisi SK On Çinli bir firma ile öncü fabrika kurmak için bir ortak girişimi duyururken, Çinli kobalt tedarikçisi Zhejiang Huayou Cobalt Co., Güney Kore devi LG Group ve Posco Future M Co.’nun bir kimya yan kuruluşu ile ortak girişimlerde bulunmayı kabul etti.

Yine Güney Koreli çelik üreticisi Posco Holdings Inc. ise haziran ayında Çinli CNGR Advanced Material Co. ile bir nikel rafinerisi inşa etmek için bir anlaşma yaptığını duyurdu.

ABD’nin ortak girişimleri herhangi bir vergi avantajından her an bloke edebileceği endişesi mevcut olsa da, Güney Kore’deki analistler, ülkenin en azından bir süre Çin ile ortaklıklarını sürdürebileceğine inanıyor.

Seul merkezli pil araştırma şirketi SNE Research’ün Başkan Yardımcısı James Oh, “ABD, Çinli firmaları elektrikli araç tedarik zincirlerinden dışlayamaz” dedi ve uyardı: “Kore-Çin ortaklıklarını yasaklarlarsa, ABD asla elektrikli araç üretemeyecek.”

Bu süreçte, Koreli şirketlerin Çinli ortaklarından Çin’in hakim olduğu pil parçalarını nasıl üreteceklerine dair bir şeyler öğrenebileceği de düşünülüyor.

ASYA

Çin ve Pakistan terörle mücadele tatbikatlarını tamamladı

Yayınlanma

Çin, Pakistan ile yaklaşık üç hafta süren ortak terörle mücadele tatbikatlarını tamamladı ve iki ordu arasında gelecekte “sınır ötesi stratejik projeksiyon” yapılacağının sinyalini verdi.

Tatbikatın bir parçası olarak Çin Halk Kurtuluş Ordusu, Savaşçı 8 adı verilen ortak bir tatbikat gerçekleştirmek üzere Pakistan’a asker gönderdi. Çin devlet televizyonu CCTV’ye göre tatbikat “ortak terörle mücadele-temizleme operasyonlarına” odaklandı.

Tatbikat, Pekin’in komşu Güney Asya ülkesinde vatandaşlarını hedef alan saldırıları durdurmak üzee daha fazlasını yapması için İslamabad üzerindeki baskıyı artırdığı bir dönemde gerçekleşti.

CCTV’nin çarşamba günü bildirdiğine göre Çin Halk Kurtuluş Ordusu (PLA), “ortak terörle mücadele temizleme operasyonlarına” odaklanan ve Savaşçı-8 olarak adlandırılan tatbikat için Pakistan’a asker gönderdi.

Bir PLA Hava Kuvvetleri subayı CCTV’ye yaptığı açıklamada “Bu tatbikat sayesinde stratejik projeksiyon ve kuvvetler arası muharebe kabiliyetlerimiz test edildi ve yaklaşan sınır ötesi stratejik projeksiyon ve ortak muharebe görevlerinin temeli atıldı” dedi.

Tatbikat neleri içeriyordu?

Habere göre tatbikatta canlı ateş simülasyonları, keşif ve karşı saldırı için insansız hava araçlarının kullanımı ve havadan saldırı da yer aldı.

Helikopterlerden inen askerlerin görüntülerinin de yer aldığı haberde, görevlerin iki ordu arasında ve hava ve kara kuvvetleri arasında koordine edildiği belirtildi.

Tatbikatın bir parçası olan yetkililer, görevin iki ordu arasında ve hava ve kara kuvvetleri arasında koordine edildiğini belirtti.

PLA, kasım ayı ortasında Batı Cephesi Komutanlığı’ndan Pakistan’a 300’den fazla asker gönderdi. Bu birlikler, güneydeki Karaçi kentinde bulunan Cinnah Uluslararası Havaalanı yakınlarında meydana gelen ve iki Çin vatandaşının ölümüyle sonuçlanan bombalı intihar saldırısından haftalar sonra gönderilmişti.

Son tatbikatın 2019’dan bu yana gerçekleştirilen ilk tatbikat olduğu ifade edildi.

Okumaya Devam Et

ASYA

QUAD ocak ayında ilk ortak sahil güvenlik eğitimini gerçekleştirecek

Yayınlanma

Japonya Dışişleri Bakanlığı’ndan bir kaynağa göre Japonya, ABD, Avustralya ve Hindistan’dan oluşan QUAD dörtlüsü ocak ayı başında ilk ortak sahil güvenlik eğitim tatbikatını gerçekleştirecek.

Tatbikatlar Japonya çevresinde yapılacak. Kaynak ayrıca mart ayında Japonya, ABD ve Filipinler arasında ortak bir eğitim tatbikatı planlandığını söyledi.

Eğitim tatbikatları Çin’in Doğu Çin Denizi ve Güney Çin Denizi’nde artan etkisine bir yanıt niteliğinde.

Eylül ayında, Dörtlü Güvenlik Diyaloğu liderleri, grubun adıyla, deniz güvenliği eğitimi için bölgesel bir çerçeve başlatacaklarını söylediler.

QUAD liderleri Japon, Avustralyalı ve Hintli sahil güvenlik personelinin önümüzdeki yıldan itibaren ABD Sahil Güvenlik devriye gemilerinde eğitim görmesi konusunda anlaştı.

Japonya, ABD ve Filipinler arasında mart ayında yapılacak eğitim, Haziran 2023’ten bu yana gerçekleştirilecek ikinci üçlü tatbikat olacak. İlki Filipinler’i çevreleyen sularda gerçekleştirilmişti ve bir sonraki tur Japonya çevresinde yapılacak.

Okumaya Devam Et

ASYA

Soruşturma ekibi, görevden alınan Güney Kore Başkanı Yoon’a ikinci celbi gönderdi

Yayınlanma

Güney Kore’de sıkıyönetim davasını soruşturan ortak bir kolluk kuvveti cuma günü yaptığı açıklamada, görevden alınan Başkan Yoon Suk Yeol’un başarısız sıkıyönetim uygulamasındaki rolü nedeniyle önümüzdeki hafta sorgulanmak üzere hazır bulunmasını talep etti.

Yetkilinin yaptığı açıklamaya göre ekip, Yoon’a önümüzdeki çarşamba günü saat 10.00’da Seul’ün hemen güneyindeki Gwacheon’da bulunan Üst Düzey Yetkililer için Yolsuzluk Soruşturma Ofisi (CIO) binasında sorgulanmak üzere hazır bulunması için celp gönderdi.

Bu, soruşturma ekibinin bu hafta başındaki ilk celpte işbirliği yapmayı reddetmesinin ardından Yoon’a ilettiği ikinci celp talebi oldu.

CIO’nun Yoon’u sorgulamak için resmi tatil gününü seçti, güvenlik sorunlarını göz önünde bulundurduğu anlaşılıyor.

CIO, çağrıları hızlı posta yoluyla ve elektronik olarak Yoon’un ikametgahına ve Yongsan’daki başkanlık ofisine gönderdiğini söyledi.

İlk celp talebi sırasında Yoon’un ofisinin celpleri almayı reddetmesi üzerine bu kez şahsen teslim etmeyi tercih etmedi.

Soruşturma ekibi Yoon’u 3 Aralık’ta sıkıyönetim kararının uygulanmasındaki rolü konusunda sorgulamayı planlıyor; Yoon bu kararı Ulusal Meclis’te yapılan oylama sonucunda iptal etmişti.

CIO, geçerli bir gerekçe olmaksızın çağrıları görmezden gelmeye devam etmesi halinde Başkan’ın 48 saate kadar gözaltında tutulması için bir mahkeme emri çıkarmayı değerlendirmeyi planlıyor.

Soruşturma ekibi Yoon’a karşı ayaklanma ve görevi kötüye kullanma suçlamalarını inceliyor.

Cumartesi günü parlamento tarafından görevden alınan Yoon, Anayasa Mahkemesi’nin kendisini görevden alma ya da görevine iade etme kararını beklemek üzere görevinden uzaklaştırıldı.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar

English