Bizi Takip Edin

ASYA

Japon yarı iletkenleri yaptırımları aşarak Rusya’ya giriyor

Yayınlanma

Nikkei Asia tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Japon üreticiler tarafından yapılan yarı iletkenler, Ukrayna müdahalesinden sonra gelişen yaptırımlardan sonra da hala Rusya’ya girmeye devam ediyor.

İşlemlerin çoğunun, Çin gibi üçüncü ülkelerden geçtiği belirtiliyor. Yani doğrudan ihracatı düzenleyen Japon yasaları dolaylı çip akışını durduramıyor. Haberde, dolaylı mal akışını durdurmak ve yaptırımları daha etkili hale getirmek için ek önlemlere ihtiyaç olduğu kaydediliyor.

Mart 2022’de Japonya, ABD yaptırımlarına uyum sağladı ve yurt içinde üretilen yarı iletkenlerin ihracatını kısıtladı. Ekonomi, Ticaret ve Sanayi Bakanlığı’ndan bir yetkili, kısıtlamaların ürün performansına ve diğer faktörlere göre aşamalı olarak uygulanmasına rağmen, “genel yarı iletkenler başından beri yönetmeliklere tabi idi” dedi.

Ancak Nikkei, Hintli araştırma şirketi Export Genius’tan Rus gümrük verilerini aldı ve 24 Şubat 2022 ile 31 Mart 2023 arasındaki ithalat kayıtlarını inceledi. Değeri 50.000 ABD doları veya daha fazla olan işlemlerin analizi, Japonların dahil olduğu en az 89 yarı iletken işlemi olduğunu gösterdi. üreticiler. İşlemler en az 2 milyon birimi içeriyordu ve toplam değeri yaklaşık 11 milyon dolardı. Hong Kong da dahil olmak üzere Çin, sevkiyatların %70’inden fazlasını oluştururken, onu Güney Kore ve Türkiye izledi.

Nikkei nisan ayında, ABD hükümeti tarafından Rusya’ya gönderilmesi yasaklanan ABD’li üreticilerin yarı iletkenlerinin Hong Kong ve başka yerlerdeki ticaret şirketleri aracılığıyla Rusya’ya girdiğini bildirdi.

ABD düzenlemeleri üçüncü taraf ülkelerdeki şirketleri de etkilerken, Japonya’nın Döviz Kanunu yalnızca Japonya’dan yapılan doğrudan ihracatı kapsamaktadır. Japonya’nın ticaret verileri, 2022’de Rusya’ya yarı iletken ihracatının bir önceki yıla göre %85 düşüşle 150.000 adet olduğunu gösteriyor. Ancak Japonya, diğer ülkeler aracılığıyla çip ticaretini etkin bir şekilde düzenleyemiyor.

Haberde, Hong Kong merkezli bir ticaret şirketinin, Ekim 2022’de Japon Kioxia Holdings tarafından üretilen yaklaşık 4.000 yarı iletkeni 170.000 $ karşılığında bir Rus şirketine ihraç ettiği bildiriliyor.

Yine Mart 2022’de Çinli bir şirket olan King-Pai Technology’nin, başka bir Japon üretici tarafından üretilen 150.000 $ değerinde yarı iletkenleri bir Rus ticaret şirketine gönderdiği kaydedildi. O yılın haziran ayında, King-Pai, bir Rus askeri şirketiyle iş yaptığı için ABD Ticaret Bakanlığı tarafından yaptırıma tabi tutulmuştu.

ASYA

Çin’in en büyük uçak üreticisi COMAC ilk müşterisi olarak Air China’yı duyurdu

Yayınlanma

Ülkenin önde gelen havacılık fuarının ilk gününde, Çin’in en büyük uçak üreticisi Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC), Air China’yı C929 geniş gövdeli uçağının ilk müşterisi olarak duyurdu.

Salı günü Zhuhai’deki Çin Uluslararası Havacılık ve Uzay Fuarı’nda sonuçlandırılan anlaşma, Pekin’in iki Batılı üreticinin – Airbus ve Boeing – hakim olduğu bir sektöre girme ve uzun mesafeli uluslararası uçuşlara kendi uçaklarını gönderme arayışında bir kilometre taşı oldu.

Henüz uçuşa elverişlilik sertifikası almayan ya da prototipi görücüye çıkmayan geniş gövdeli uçak, uçuş mesafesi açısından Airbus 350 ve Boeing 787 aileleriyle rekabet etmek üzere inşa ediliyor.

COMAC, C929’un Pekin’den New York’a olan mesafeden daha uzun olan 12.000 km’ye (7.456 mil) kadar uçabilmesini bekliyor ve müşterilere teslimat yapmak için son tarih olarak 2027’yi belirledi.

Ayrıca fuarda dört J-20 hayalet jetinin uçuşu ve ülkenin J-35A hayalet avcı uçağının ilk gösterimi de yapıldı.

Devlete ait COMAC ayrıca daha önce ARJ21 olarak bilinen bölgesel jetinin geliştirildiğini ve uçaklarında daha iyi marka bütünlüğü sağlamak amacıyla C909 olarak yeniden markalaştırıldığını söyledi.

COMAC’ın pazarlama direktörü Zhang Xiaoguang gazetecilere yaptığı açıklamada, “Dikkatli bir değerlendirmenin, uzun bir bekleyişin ve ilgili birçok tarafın görüşlerinin alınmasının ardından, markayı oluşturmak için yeni ticari isim olarak C909’u kullanmayı seçtik” dedi.

COMAC’ın hava gösterisi standındaki görevlilerin Reuters’a verdiği bilgiye göre, Çin’in en büyük hava gösterisinde tanıtılan C909, ARJ21’e kıyasla ağırlık, direnç ve gürültüyü azaltmanın yanı sıra uçuş maliyetlerinde de bazı iyileştirmelere sahip.

COMAC, bayrak taşıyıcı Air China’nın  satın alacağı C929’ların sayısını veya planlanan teslimat tarihlerini açıklamadı. Ancak Hainan Havayolları’nın 60 adet C919 dar gövdeli jet ve 40 adet C909 için kesin sipariş verdiğini duyurdu.

Colorful Guizhou Havayolları’nın ise 20’si kesin, geri kalanı geçici olmak üzere 30 adet C909 uçağı için satın alma anlaşması imzaladığı belirtildi.

Salı günkü fuar sırasında COMAC, önümüzdeki 20 yıl içinde dünya genelindeki müşterilere toplam 6,6 trilyon ABD doları değerinde 43.863 jet uçağı teslim edileceğini tahmin etti.

Airbus Çin CEO’su George Xu, şirketinin Çin jetlerinden kaynaklanan rekabetten caymadığını söyledi ve “Kaynaklarımızı Çinli ortaklarımızla birlikte geliştirmeye odaklamak istiyoruz” dedi.

Çin’in ilk ticari mürettebatsız uzay aracının modeli de devlet destekli havacılık şirketi AVIC tarafından sergilendi ve Çin’in uzay istasyonuna kargo taşımak üzere geliştirildiği belirtildi.

China Daily’ye göre bu araç “uzay araştırmalarına Çin özellikleri taşıyan düşük maliyetli yeniden kullanılabilir bir kargo mekiği çözümü getiriyor”. Gazetenin haberine göre Çin İnsanlı Uzay Ajansı 29 Ekim’de AVIC ile uzay aracının mühendislik uçuş doğrulaması için bir sözleşme imzaladı.

Uzmanların pek çok kullanışlı çeşide dönüştürüldüğünü söylediği orduya ait Z-20 helikopteri de fuarda sergilendi. Denizaltıları takip etmek ve saldırmak için tasarlanan bir versiyon, Halk Kurtuluş Ordusu Donanması’nın ana kıyılardan daha uzakta faaliyet göstermesine yardımcı olacağı için özellikle ilgi çekici olarak görülüyordu.

Hava gösterisi 17 Kasım’a kadar sürecek.

Okumaya Devam Et

ASYA

Japon 7-Eleven İsrail’deki sekiz mağazasının tamamını kapattı

Yayınlanma

Konuya yakın bir kaynak salı günü Nikkei Asia’ya yaptığı açıklamada, Japon perakende devi Seven & i Holdings’in, Orta Doğu’daki gerginliklerin iş yapmaya devam etme riskini artırması nedeniyle İsrail’deki sekiz marketini kapattığını söyledi.

Kredi araştırma şirketi Teikoku Databank’a göre perakendeci, Ekim 2023’te patlak veren son İsrail-Filistin çatışmasından bu yana büyük ölçekli mağaza kapatan ya da İsrail’den çekildiği bilinen ilk Japon şirketi oldu.

Seven & i, Ocak 2023’te ABD’li bir grup şirketiyle birlikte Tel Aviv’de ilk İsrail 7-Eleven’ını açtı ve beş ila altı yıl içinde ülke genelinde genişlemeyi planladı. Mağazalarda koşer gıdalar ve ABD’deki 7-Eleven’larda popüler olan dondurulmuş içecek Slurpee yer aldı.

Seven & i, temmuz ayı sonunda hepsi kapanana kadar İsrail’de mağazası olan tek büyük Japon market işletmecisiydi. Tüm Japon çalışanlar ülkeyi çoktan terk etti.

Ağustos sonu itibariyle perakendeci Çin, Güney Kore ve Amerika Birleşik Devletleri de dahil olmak üzere 19 ülkede yaklaşık 84.000 mağaza işletiyordu. Laos’taki ilk mağazasını eylül 2023’te açtı.

Şirket, 2030 yılına kadar başta Avrupa, Güney Amerika, Orta Doğu ve Afrika olmak üzere 30 ülke ve bölgede 100.000 mağazaya sahip olmayı hedeflediğini söyledi.

Teikoku Databank’a göre Ekim 2023 itibariyle İsrail’de en az %40’ı imalat sektöründe olmak üzere 92 Japon şirketi faaliyet göstermektedir.

Araştırma şirketinden bir yetkili, Orta Doğu’da tansiyonun yükselmesiyle birlikte İsrail’deki bazı şirketlerin küçük çaplı geri çekilmeler yaşadığını, ancak bu şirketlerin çatışmadan önce de zor durumda olduklarını söyledi.

Okumaya Devam Et

ASYA

Çin’de iç talep zayıfladığı için Bekarlar Günü kampanyaları denizaşırı Çinlileri hedefledi

Yayınlanma

Çin’de geçen yılki Bekarlar Günü alışveriş festivalinin tarihin en sakin festivali olarak adlandırılmasının ardından, Çin’in e-ticaret platformları bu sene yeni şeylere odaklandı.

Alibaba, JD.com ve Pinduoduo gibi şirketler bu yılki etkinlik için denizaşırı pazarlara açılmak için büyük harcamalar yaptı ve yurtdışında yaşayan 100 milyon kadar Çinliyi hedefleyerek ucuz veya ücretsiz kargo gibi indirimler yaptı.

Ancak asıl soru, bu tür çabaların kısa vadede işe yarayıp yaramayacağı değil, Çin’de online satışların büyümesi darboğaza girerken bu hamlenin platformların kullanıcı tabanlarını genişletmeye yardımcı olup olamayacağı.

Önde gelen bir online perakendecinin adının açıklanmasını istemeyen bir yöneticisi, “Yurtiçi tüketim gerçekten de oldukça zayıf ve her şirket Bekarlar Günü için nasıl büyüme sağlayacağını kesinlikle düşünüyor” dedi. Nikkei Asia’ya konuşan yönetici, “Denizaşırı pazar kesinlikle herkesin potansiyel bir ek büyüme kaynağı olarak gördüğü bir alan” diye ekledi.

Online alışveriş devi Alibaba’nın 2009 yılında öncülüğünü yaptığı ve insanların bir ilişkilerinin olmamasını kutlamak için düzenledikleri bir günlük satış etkinliği olan Bekarlar Günü, 11 Kasım ya da civarında sona eren, bir ay süren özel teklifler ve büyük indirimler kampanyasına dönüştü.

Çin bu yılki etkinlikte perakende sektörüne canlılık getirmeyi hedefledi. Toplam tüketim malları satışları 2024’ün ilk üç çeyreğinde yıllık bazda %3,3 arttı, ancak üst düzey tüketici harcamaları durgun seyretti. Kozmetik satışları %1 düşerken, altın ve gümüş takı satışları yıllık bazda %3,1 geriledi.

Geçtiğimiz ay Alibaba’nın Taobao’su Hong Kong ve Tayvan’da büyük bir pazarlama kampanyası başlattı ve metro istasyonları diğer tekliflerin yanı sıra “99 yuan üzeri siparişlerde ücretsiz kargo” reklamlarıyla dolduruldu. Şirket, kampanyanın Tayvan’da 2 milyar Yeni Tayvan dolarına (61,7 milyon $), Hong Kong’da ise 1 milyar yuana (138 milyon $) mal olduğunu açıkladı.

Alibaba’nın bu hamlesinin ardından rakibi JD.com da Hong Kong’da alışveriş yapanlara indirimli ürün fiyatları ve daha ucuz kargo hizmeti sunmak için 1,5 milyar yuan harcadığını duyurdu. Ucuzluk platformu Pinduoduo bir adım daha ileri giderek Hong Kong’daki alıcılara fiyatı ne olursa olsun tek bir ürün için bile kurye SF Express aracılığıyla ücretsiz kargo hizmeti sundu. Bu platformlardaki tüm ürünler Çin anakarasından gönderiliyor.

Alibaba’nın Uluslararası Dijital Ticaret Grubu sözcüsü, denizaşırı girişimin ekim ayında başlatılmasından bu yana Taobao Hong Kong’un hem siparişlerde hem de brüt ürün değerinde (GMV) – iptal edilen siparişleri hariç tutan bir satış ölçüsü – hem aylık hem de yıllık bazda çift haneli büyüme kaydettiğini söyledi.

Platformlar ayrıca Malezya, Tayland ve Singapur’daki Çinli müşterileri de hedefliyor.

Önceki yıllardan farklı olarak, bu yıl alışveriş yapanların online indirimleri Çin hükümetinin tüketimi artırmayı amaçlayan – çoğunlukla ev aletleri ve ev ürünleri için – geniş çaplı bir sübvansiyon programıyla birleştirmelerine izin verildi. Analistler, bu teşviklerin özellikle JD.com için satışları hızlandırması gerektiğini, zira platformun kaliteli, büyük ev aletleri satması ve satış sonrası hizmet sağlamasıyla tanındığını söyledi.

JD.com alışveriş festivali sırasında ev aletleri satışları ya da GMV rakamlarını açıklamadı ancak Alibaba gibi haziran-eylül kazançlarını bu hafta açıklayacak.

Geçen yıl veri sağlayıcısı Syntun, büyük e-ticaret platformlarındaki toplam GMV’nin sadece %2,1 artarak 1,14 trilyon yuana ulaştığını ve 2022’deki %2,9’luk büyümenin gerisinde kaldığını tahmin etti. Danışmanlık şirketi Bain’in tahmini de benzerdi ve Bekarlar Günü satışlarının 2023’te 1,15 trilyon yuana ulaşacağını söyledi.

Alibaba salı sabahı yaptığı açıklamada, bu yılki Bekarlar Günü’nde “güçlü” GMV büyümesi ve “rekor sayıda” aktif alıcı elde ettiğini duyurdu.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar

English