Bizi Takip Edin

ASYA

Çin ve Pakistan, ‘CPEC’i korumak için’ ilk ortak deniz devriyesini gerçekleştirdi

Yayınlanma

Çin ve Pakistan donanmasına ait savaş gemileri ilk kez kuzey Umman Denizi’nde ortak bir deniz devriyesi gerçekleştiriyor. Uzmanlar bunun iki ülkenin Çin-Pakistan Ekonomik Koridorunu (CPEC) korumak için attığı somut adımların bir parçası olduğunu söyledi.

Çin Halk Kurtuluş Ordusu (PLA) Donanması’nın Tip 054A fırkateyni Linyi ve Pakistan Donanması’nın F-22P fırkateyni Saif, Çin-Pakistan Deniz Muhafızı-3 ortak tatbikatının salı günü deniz safhasına girmesiyle birlikte bir görev grubu oluşturarak kuzey Umman Denizi’ndeki önemli deniz yolları ve liman kanalları çevresindeki sularda ortak devriyeye başladı.

Gözlemciler, PLA Donanması ve Pakistan Donanması’nın ilk kez ortak bir deniz devriyesi düzenlediğini belirtti.

Basın açıklamasına göre ortak devriye, iki ülkenin ortak görevlerini ve ‘CPEC’in korunmasındaki kesin kararlılığını sergilemeye adanmış’ Sea Guardian-3 ortak tatbikatının önemli bir parçası.

PLA Donanması, ortak devriye sırasında iki tarafın ortak arama ve kurtarma operasyonları, formasyon manevrası ve VBSS (ziyaret, bordalama, arama ve el koyma) gibi eğitimler gerçekleştirerek deniz güvenliği tehditleriyle ortaklaşa mücadele etme kabiliyetlerini etkin bir şekilde geliştirdiklerini söyledi.

PLA Donanması ayrı bir basın açıklamasında, Deniz Muhafızı-3’ün bir başka bölümünde, PLA Donanmasının Tip 052D destroyeri Zibo, Tip 054A fırkateyni Jingzhou ve Tip 903 ikmal gemisi Qiandaohu’nun yanı sıra Pakistan Donanmasının Tip 054A/P fırkateyni Shah Jahan’ın da aralarında bulunduğu altı savaş gemisinin bir görev grubu oluşturduğunu ve tatbikatın deniz aşamasını kuzey Umman Denizi’nde başlattığını söyledi.

PLA Donanmasına göre, deniz safhasının ilk gününde VBSS, hava fotoğrafçılığı, hava savunması, iletişim ve ortak denizaltı savunma eğitimi dahil olmak üzere çok sayıda eğitim operasyonu uyguladılar ve her iki taraftan savaş gemileri sırayla komuta gemisi olarak hareket ettiler.

Cumartesi günü Karaçi Donanma Tersanesi’nde başlayan Deniz Muhafızı-3, cumartesiden pazartesiye kadar liman safhası ve salıdan cumaya kadar deniz safhasından oluşuyor.

Çinli askeri uzman ve TV yorumcusu Song Zhongping perşembe günü Global Times’a verdiği demeçte ortak devriye ile ortak tatbikatın deniz safhası arasındaki farkları açıklarken, ortak devriyenin acil durumlara hızlı bir şekilde müdahale edilmesini sağlayan ve bir bölgedeki güvenliği koruyan bir askeri varlık olduğunu, ortak tatbikatın ise önceden belirlenmiş amaç ve hedeflerle yapılan bir eğitim olduğunu söyledi.

Song, Umman Denizi’nin hem Çin hem de Pakistan için mal ve enerji taşımacılığı açısından önemli olduğunu, iki ülkenin ekonomik faaliyetlerini birbirine bağlayan CPEC ile vurgulandığını, bu nedenle iki ülke için bu deniz şeridini güvenlik tehditlerinden korumanın önemli olduğunu söyledi.

Song, bu tür ortak deniz devriyelerinin muhtemelen rutin hale geleceğini kaydetti.

En büyük ve geniş çaplı tatbikat

Bu Deniz Muhafızı tatbikatının üçüncü ve en geniş çaplı olanı. İlki 2020 yılında Umman Denizi’nin kuzey sularında, ikincisi ise 2022 yılında Şanghay açıklarında düzenlenmişti.

Her iki tarafın resmi açıklamalarına ve medyada yer alan haberlere göre, PLA Donanması bir Tip 052D destroyer, iki Tip 054A fırkateyn, bir ikmal gemisi, bir konvansiyonel denizaltı ve bir denizaltı destek gemisi gönderirken, Pakistan Donanması en az iki Tip 054A/P fırkateyn, iki F-22P fırkateyn ve bir denizaltı karşıtı devriye uçağının yanı sıra her iki taraftan da özel kuvvetler gönderdi.

Gözlemciler Pakistan Donanması’nın ana muharebe gemilerinin Çin tarafından geliştirildiğini ve iki ülke donanmaları arasındaki birlikte çalışabilirliğin yüksek düzeyde olduğunu kaydetti.

ASYA

Hindistan Afganistan ile ilişkilerini güçlendirmeye çalışıyor

Yayınlanma

Hindistan, Afganistan ve Pakistan arasındaki gerginlikten faydalanarak Afgan ticaretini Pakistan güzergahından Hintli bir şirket tarafından işletilen İran limanına yönlendirmeye çalışıyor.

Hindistan Dışişleri Bakanlığı’ndan Genel Sekreter J.P. Singh başkanlığındaki üst düzey bir heyet 4 ve 5 Kasım tarihlerinde Kabil’i ziyaret etti. Heyet Afganistan Savunma Bakanı Molla Muhammed Yakup, eski Afganistan Devlet Başkanı Hamid Karzai, Afganistan Dışişleri Bakanı Emir Han Muttaki ve Kabil’deki BM kuruluşlarının başkanlarıyla bir araya geldi. Görüştükleri konular arasında India Ports Global Limited tarafından işletilen İran’ın Çabahar limanı da vardı.

Bakanlık sözcüsü Randhir Jaiswal geçen hafta düzenlediği basın brifinginde “Hindistan’ın insani yardımları, Çabahar limanının Afganistan’daki iş dünyası tarafından işlemler, ihracat ve ithalat için nasıl kullanılabileceği ve yapmak istedikleri diğer şeyler hakkında görüşmelerde bulundular” dedi.

Taliban’ın savunma bakanlığı da sosyal medya üzerinden yaptığı bir paylaşımla Yaqoob’un Hintli heyetle ilişkilerini geliştirme yollarını görüşmek üzere bir araya geldiğini doğruladı. Muttaki’nin ofisi de Singh ile yaptığı görüşmenin detaylarını açıklayarak Taliban’ın baş diplomatının ikili siyasi ve ekonomik ilişkilerin güçlendirilmesi çağrısında bulunduğunu ve Afgan işadamlarının Hindistan’a seyahat edebilmeleri için daha kolay vize verilmesini talep ettiğini kaydetti.

Yeni Delhi’deki Observer Araştırma Vakfı Stratejik Çalışmalar Programı’nda yardımcı araştırmacı olan Kabir Taneja, Hindistan’ın bir süredir Çabahar limanını Afganistan için alternatif bir ticaret yolu olarak tanıtmaya çalıştığını söyledi.

“[Çabahar] projenin temel tasarımının bir parçası. Ayrıca Kabil’e, Afganistan’ın uzun süredir birincil liman olarak kullandığı Karaçi limanına bir alternatif sunmaktır,” dedi.

Okumaya Devam Et

ASYA

Çinli BYD, AB’nin vergi artışlarına rağmen en yeni aracı Sealion 07’yi Avrupa pazarına sunmaya hazırlanıyor

Yayınlanma

BYD, Çin yapımı elektrikli araçlara (EV) yönelik son gümrük vergisi artışlarını göz ardı ederek, en yeni spor-arazi araçlarını (SUV) Avrupa pazarına sunup denizaşırı ülkelerde daha fazla satış yapmayı hedefliyor.

Çarşamba günü yapılan açıklamaya göre, dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi Sealion 07’yi 2025’ten itibaren müşterilerine teslim etmeye başlayacak ve bu da firmanın Avrupa pazarına girecek yedinci saf elektrikli modeli olacak. BYD ayrıca önümüzdeki yıl ilk kez Güney Kore pazarına girmeyi ve 95 ülkedeki varlığına yenilerini eklemeyi planlıyor.

Avrupa’daki son girişim, Avrupa Birliği’nin geçtiğimiz ay sübvansiyon karşıtı bir soruşturmanın ardından Çin elektrikli araçlarına yüzde 17 ila 35,3 oranında ek gümrük vergisi uygulama kararı almasının ardından geldi ve bu da sektörün görünümüne ve maliyet avantajına duyduğu güvenin altını çiziyor. BYD’nin otomobilleri blokta yüzde 17’lik bir orana tabi.

Çin’de üretilen saf elektrikli otomobillere uygulanan yüzde 10’luk standart gümrük vergisine ek olarak getirilen ek vergiler geçen ay yürürlüğe girdi ve beş yıl sürecek. ABD de aynı gerekçeyle eylül ayından itibaren Çin yapımı elektrikli araçlara uyguladığı gümrük vergisini %25’ten %100’e yükseltti.

Bir endüstri danışmanlık şirketi olan Shanghai Mingliang Auto Service’in CEO’su Chen Jinzhu, “BYD’nin araçları ek gümrük vergilerinden sonra bile cazibesini koruyor, bu yüzden şirket için gerçekten büyük bir sorun değil” dedi. South China Morning Post’a konuşan Chen, “Sealion 07, maliyet avantajının ihracat pazarlarındaki bu tür engellerin etkisini azaltmaya nasıl yardımcı olabileceğinin en son örneğidir” diye ekledi.

Shenzhen merkezli BYD, Sealion 07’nin Avrupa’daki fiyatını henüz açıklamadı. Sürüş menzili 450 km olan SUV, anakarada 189,800 yuan’dan (26,272 ABD$) başlıyor ve müşterilere teslimatlar mayıs ayında başlayacak.

UBS analistleri geçen yıl yayınladıkları bir raporda BYD’nin geleneksel AB markalarına kıyasla yüzde 25’lik sürdürülebilir bir maliyet avantajına sahip olduğunu belirtmişlerdi.

Okumaya Devam Et

ASYA

Zhuhai araba saldırısının ardından, Çinli yetkililer ‘güvenliği güçlendirme’ sözü verdi

Yayınlanma

Çin, güneydeki Zhuhai kentinde 35 kişinin ölümüne yol açan ve ülkeyi şoke eden vur-kaç saldırısının ardından güvenliği güçlendirme sözü verdi.

Kentteki büyük bir havacılık fuarı gösterisinin arifesi olan pazartesi günü 62 yaşındaki bir adam arabasını bir spor merkezinde egzersiz yapan insanların üzerine sürdü. Salı günü yetkililer 35kişinin hayatını kaybettiğini ve 43 kişinin de yaralandığını açıkladı. Çin medyasına göre kurbanların çoğunun orta yaşlı ve yaşlı olduğu düşünülüyor.

Devlet medyası salı günü Başkan Xi Jinping’in yerel yetkilileri Zhuhai saldırısından ders çıkarmaya ve “risklerin kaynağında önlenmesi ve kontrolünü güçlendirmeye” çağırdığını bildirdi.

Saldırının nedeni hala belirsizliğini koruyor.

Zhuhai Halk Hastanesi’nin internette dolaşan elektronik tıbbi kayıtları, Fan soyadlı saldırganın işsiz olduğunu ve boynunda ve göğsünde kendi kendini yaraladığı anlaşılan çok sayıda bıçak yarasıyla hastaneye başvurduğunu gösteriyor. Polis, sürücünün bir boşanma anlaşması yüzünden sinirli olduğunu söyledi.

Xi’nin direktifinin ardından, Zhuhai’yi yöneten Guangdong Eyaleti’nin parti başkanı Huang Kunming, eyaletin önemli güvenlik risklerini ortadan kaldırmak ve aşırı olayları önlemek için kamu güvenliği önlemlerini güçlendireceği sözünü verdi. Yetkililer, özellikle kalabalık bölgelerde güvenliğin artırıldığını söylediler.

Huang, Guangdong’un evlilik ve aile, komşuluk anlaşmazlıkları, hukuk ve dava konuları, tarım ve arazi sorunları, kamu maliyesi, emlak ve mülk yönetimi ile ilgili çatışmaları çözmeye odaklanacağını ve aynı zamanda savunmasız bireylere ve ihtiyaç sahiplerine yardım sunacağını söyledi.

Çin’in, ordunun en yeni savaş uçakları ve insansız hava araçlarının sergilendiği en büyük hava gösterisi Zhuhai’de devam ediyor ve South China Morning Post’a konuşan bir etkinlik organizatörü, saldırının ardından güvenlik endişeleri nedeniyle medya brifinglerinde değişiklikler yapıldığını söyledi.

Guangdong yetkilisi “Diğer şehirlerden çok daha fazla polis memurunu Zhuhai’ye seferber ettik” dedi ve ekledi: “Öncelik çok açık – insanların kendilerini daha güvende hissetmeleri için polis varlığını görmelerini sağlamamız gerekiyor.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar

English