Bizi Takip Edin

ASYA

Dünyanın ilk Tedarik Zinciri Fuarı dikkatleri Pekin’e çekti

Yayınlanma

Çin Uluslararası Tedarik Zinciri Fuarı (CISCE) salı günü Pekin’de başladı ve küresel ticaret için artan risk ve zorlukların ortasında işbirliğini güçlendirmek ve küresel sanayi ve tedarik zincirlerinin istikrarını korumak için dünyanın dört bir yanından yüzlerce siyasi ve iş dünyası liderini bir araya getirdi.

Dünyanın devlet düzeyindeki ilk tedarik zinciri fuarının açılış töreninde konuşan Çin Başbakanı Li Qiang, Çin’in “daha dirençli, verimli ve dinamik küresel sanayi ve tedarik zincirleri oluşturmak için tüm taraflarla birlikte çalışmaya hazır olduğunu” belirtirken, küresel işbirliğinde birçok ülkeye zarar verecek aksamalara karşı uyarıda bulundu.

Global Times’ın haberine göre, küresel iş dünyası liderleri, Kovid-19 salgınının neden olduğu tedarik zinciri aksaklıkları, artan jeopolitik gerilimler ve korumacılık gibi faktörler nedeniyle küresel ticaretin ciddi bir baskı altına girdiğini, CISCE’nin tedarik zincirlerinin istikrarının korunması, ticaretin ve ekonomik toparlanmanın artırılması için önemli bir işbirliği platformu sunduğunu söyledi.

Salı sabahı yapılan açılış törenine 90’dan fazla ülke, bölge ve uluslararası kuruluştan 1.100’den fazla temsilci katıldı. Fuar organizatörü Çin Uluslararası Ticareti Geliştirme Konseyi’ne (CCPIT) göre, video bağlantısı aracılığıyla konuşma yapan dünya liderleri arasında Endonezya Devlet Başkanı Joko Widodo ve Uruguay Devlet Başkanı Luis Lacalle Pou da vardı.

Pekin Girişimi

Çin Başbakanı Li açılış töreninde yaptığı konuşmada, küresel sanayi ve tedarik zinciri işbirliği istikrarlı kaldığında ve derinleşmeye devam ettiğinde, dünyanın dört bir yanındaki ülkelerin genel olarak fayda sağlayacağını, ancak işbirliği engellendiğinde ve durgunlaştığında, dünyanın dört bir yanındaki ülkelerin genel olarak zarar göreceğini söyledi.

Global Times’a göre, Endonezya Devlet Başkanı Widodo açılış töreninde yaptığı konuşmada küresel tedarik zincirlerinin yeni çözümler ve daha iyi işbirlikleriyle güçlendirilmesi gerektiğine işaret ederek Endonezya’nın daha güçlü ve istikrarlı bir küresel tedarik zinciri inşa etmeye yönelik küresel çabaları tam olarak destekleyecek ilk CISCE’yi memnuniyetle karşıladığını söyledi.

Törende Çin Uluslararası Ticareti Geliştirme Konseyi, “piyasa ilkelerinin korunması ve sanayi ve tedarik zincirleri konusunda uluslararası işbirliğinin derinleştirilmesi için somut adımlar atılması” çağrısında bulunarak, ‘Sanayi ve Tedarik Zincirlerinin Bağlanabilirliği için Pekin Girişimi’ni başlattı. Girişim, ticaret ve yatırımın serbestleştirilmesi ve kolaylaştırılmasının ilerletilmesi ve ticaret ve yatırım engellerinin azaltılması için küresel işbirliği çağrısında bulundu.

Küresel işletmeler arasında istikrarlı endüstriyel tedarik zincirlerine yönelik yaygın arzunun altını çizen beş günlük fuara, yüzde 26’sı denizaşırı ülkelerden olmak üzere 515 Çinli ve yabancı şirket katılıyor.

Çin’den “ayrışma” ya da “riskten arındırma” çağrılarıyla karşı karşıya kalmalarına rağmen çok sayıda ABD’li ve Avrupalı şirketin fuara katılması dikkat çekti. China Media Group’un salı günü bildirdiğine göre, ABD şirketleri fuara katılan tüm denizaşırı firmaların yüzde 20’sini oluşturuyor.

ASYA

Hindistan Afganistan ile ilişkilerini güçlendirmeye çalışıyor

Yayınlanma

Hindistan, Afganistan ve Pakistan arasındaki gerginlikten faydalanarak Afgan ticaretini Pakistan güzergahından Hintli bir şirket tarafından işletilen İran limanına yönlendirmeye çalışıyor.

Hindistan Dışişleri Bakanlığı’ndan Genel Sekreter J.P. Singh başkanlığındaki üst düzey bir heyet 4 ve 5 Kasım tarihlerinde Kabil’i ziyaret etti. Heyet Afganistan Savunma Bakanı Molla Muhammed Yakup, eski Afganistan Devlet Başkanı Hamid Karzai, Afganistan Dışişleri Bakanı Emir Han Muttaki ve Kabil’deki BM kuruluşlarının başkanlarıyla bir araya geldi. Görüştükleri konular arasında India Ports Global Limited tarafından işletilen İran’ın Çabahar limanı da vardı.

Bakanlık sözcüsü Randhir Jaiswal geçen hafta düzenlediği basın brifinginde “Hindistan’ın insani yardımları, Çabahar limanının Afganistan’daki iş dünyası tarafından işlemler, ihracat ve ithalat için nasıl kullanılabileceği ve yapmak istedikleri diğer şeyler hakkında görüşmelerde bulundular” dedi.

Taliban’ın savunma bakanlığı da sosyal medya üzerinden yaptığı bir paylaşımla Yaqoob’un Hintli heyetle ilişkilerini geliştirme yollarını görüşmek üzere bir araya geldiğini doğruladı. Muttaki’nin ofisi de Singh ile yaptığı görüşmenin detaylarını açıklayarak Taliban’ın baş diplomatının ikili siyasi ve ekonomik ilişkilerin güçlendirilmesi çağrısında bulunduğunu ve Afgan işadamlarının Hindistan’a seyahat edebilmeleri için daha kolay vize verilmesini talep ettiğini kaydetti.

Yeni Delhi’deki Observer Araştırma Vakfı Stratejik Çalışmalar Programı’nda yardımcı araştırmacı olan Kabir Taneja, Hindistan’ın bir süredir Çabahar limanını Afganistan için alternatif bir ticaret yolu olarak tanıtmaya çalıştığını söyledi.

“[Çabahar] projenin temel tasarımının bir parçası. Ayrıca Kabil’e, Afganistan’ın uzun süredir birincil liman olarak kullandığı Karaçi limanına bir alternatif sunmaktır,” dedi.

Okumaya Devam Et

ASYA

Çinli BYD, AB’nin vergi artışlarına rağmen en yeni aracı Sealion 07’yi Avrupa pazarına sunmaya hazırlanıyor

Yayınlanma

BYD, Çin yapımı elektrikli araçlara (EV) yönelik son gümrük vergisi artışlarını göz ardı ederek, en yeni spor-arazi araçlarını (SUV) Avrupa pazarına sunup denizaşırı ülkelerde daha fazla satış yapmayı hedefliyor.

Çarşamba günü yapılan açıklamaya göre, dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi Sealion 07’yi 2025’ten itibaren müşterilerine teslim etmeye başlayacak ve bu da firmanın Avrupa pazarına girecek yedinci saf elektrikli modeli olacak. BYD ayrıca önümüzdeki yıl ilk kez Güney Kore pazarına girmeyi ve 95 ülkedeki varlığına yenilerini eklemeyi planlıyor.

Avrupa’daki son girişim, Avrupa Birliği’nin geçtiğimiz ay sübvansiyon karşıtı bir soruşturmanın ardından Çin elektrikli araçlarına yüzde 17 ila 35,3 oranında ek gümrük vergisi uygulama kararı almasının ardından geldi ve bu da sektörün görünümüne ve maliyet avantajına duyduğu güvenin altını çiziyor. BYD’nin otomobilleri blokta yüzde 17’lik bir orana tabi.

Çin’de üretilen saf elektrikli otomobillere uygulanan yüzde 10’luk standart gümrük vergisine ek olarak getirilen ek vergiler geçen ay yürürlüğe girdi ve beş yıl sürecek. ABD de aynı gerekçeyle eylül ayından itibaren Çin yapımı elektrikli araçlara uyguladığı gümrük vergisini %25’ten %100’e yükseltti.

Bir endüstri danışmanlık şirketi olan Shanghai Mingliang Auto Service’in CEO’su Chen Jinzhu, “BYD’nin araçları ek gümrük vergilerinden sonra bile cazibesini koruyor, bu yüzden şirket için gerçekten büyük bir sorun değil” dedi. South China Morning Post’a konuşan Chen, “Sealion 07, maliyet avantajının ihracat pazarlarındaki bu tür engellerin etkisini azaltmaya nasıl yardımcı olabileceğinin en son örneğidir” diye ekledi.

Shenzhen merkezli BYD, Sealion 07’nin Avrupa’daki fiyatını henüz açıklamadı. Sürüş menzili 450 km olan SUV, anakarada 189,800 yuan’dan (26,272 ABD$) başlıyor ve müşterilere teslimatlar mayıs ayında başlayacak.

UBS analistleri geçen yıl yayınladıkları bir raporda BYD’nin geleneksel AB markalarına kıyasla yüzde 25’lik sürdürülebilir bir maliyet avantajına sahip olduğunu belirtmişlerdi.

Okumaya Devam Et

ASYA

Zhuhai araba saldırısının ardından, Çinli yetkililer ‘güvenliği güçlendirme’ sözü verdi

Yayınlanma

Çin, güneydeki Zhuhai kentinde 35 kişinin ölümüne yol açan ve ülkeyi şoke eden vur-kaç saldırısının ardından güvenliği güçlendirme sözü verdi.

Kentteki büyük bir havacılık fuarı gösterisinin arifesi olan pazartesi günü 62 yaşındaki bir adam arabasını bir spor merkezinde egzersiz yapan insanların üzerine sürdü. Salı günü yetkililer 35kişinin hayatını kaybettiğini ve 43 kişinin de yaralandığını açıkladı. Çin medyasına göre kurbanların çoğunun orta yaşlı ve yaşlı olduğu düşünülüyor.

Devlet medyası salı günü Başkan Xi Jinping’in yerel yetkilileri Zhuhai saldırısından ders çıkarmaya ve “risklerin kaynağında önlenmesi ve kontrolünü güçlendirmeye” çağırdığını bildirdi.

Saldırının nedeni hala belirsizliğini koruyor.

Zhuhai Halk Hastanesi’nin internette dolaşan elektronik tıbbi kayıtları, Fan soyadlı saldırganın işsiz olduğunu ve boynunda ve göğsünde kendi kendini yaraladığı anlaşılan çok sayıda bıçak yarasıyla hastaneye başvurduğunu gösteriyor. Polis, sürücünün bir boşanma anlaşması yüzünden sinirli olduğunu söyledi.

Xi’nin direktifinin ardından, Zhuhai’yi yöneten Guangdong Eyaleti’nin parti başkanı Huang Kunming, eyaletin önemli güvenlik risklerini ortadan kaldırmak ve aşırı olayları önlemek için kamu güvenliği önlemlerini güçlendireceği sözünü verdi. Yetkililer, özellikle kalabalık bölgelerde güvenliğin artırıldığını söylediler.

Huang, Guangdong’un evlilik ve aile, komşuluk anlaşmazlıkları, hukuk ve dava konuları, tarım ve arazi sorunları, kamu maliyesi, emlak ve mülk yönetimi ile ilgili çatışmaları çözmeye odaklanacağını ve aynı zamanda savunmasız bireylere ve ihtiyaç sahiplerine yardım sunacağını söyledi.

Çin’in, ordunun en yeni savaş uçakları ve insansız hava araçlarının sergilendiği en büyük hava gösterisi Zhuhai’de devam ediyor ve South China Morning Post’a konuşan bir etkinlik organizatörü, saldırının ardından güvenlik endişeleri nedeniyle medya brifinglerinde değişiklikler yapıldığını söyledi.

Guangdong yetkilisi “Diğer şehirlerden çok daha fazla polis memurunu Zhuhai’ye seferber ettik” dedi ve ekledi: “Öncelik çok açık – insanların kendilerini daha güvende hissetmeleri için polis varlığını görmelerini sağlamamız gerekiyor.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar

English